Wednesday, July 1, 2009

LAMAN SOSIAL DI INTERNET

Bagi uols yang selalu surf internet tentu tidak asing lagi dengan laman-laman sosial. Berlambak-lambak dan kalau nak ikut trend tak larat dibuatnya. Kalau zaman dolu-dolu asyik hantar gambar dan profil diri Kembang Setaman je di majalah URTV now dah tak cun lagi la kalau hantar ke ruangan macam tu. Dah masuk zaman canggih ni semua dah digitalise.

Mak tak ingat laman sosial mana yang mula-mula mak hantar profil tetapi kalau tak silap Adultfriendfinder. Laman untuk orang dewasa dan banyak dihiasi thumbnail members. Thumbnail tu pula waduh, memberahikan. Mostly pic naked gitu dan nampak dicky dan meow-meow. Kalau couples pula gambar bersama pasangan pasing-masing dalam pos-pos yang mengiurkan termasuk pos semasa sedang melakukan adegan seks. Tataula mak sama ada gambar mereka yang ori atau gambar entah sesiapa. Masa tu mak ada juga hantar pic mak yang nampak dicky tu. Cuma pic dicky je. Mak tak berani hantar pic mak naked yang nampak muka. Sekarang ni tatau sama ada profil mak masih ada ke tak lagi. Dah lama dah mak tak log in. ID dan password pun mak dah lupa.

After that mak mula kenal dengan laman My Space. Mak pun ada profile kat sana. Then join pula Friendster. At the same time mak selalu juga dapat melalui email jemputan-jemputan untuk menjadi ahli laman sosial lain yang mak tak berapa berkenan. Antaranya Tagged. Pada mulanya mak buat tak kisah je. Tapi one day masa mak kat Kota Kinabalu mak terima satu mesej dalam email yang dihantar oleh Tagged. Mesej tu memberitahu ada seorang crossdresser nak add mak sebagai friend. So mak add crossdresser itu dan mula bertukar-tukar message. Dari situlah mak mula pula berjinak dengan Tagged sehingga Myspace dan Friendster mula terabai. Lagipun mak dah jarang mendapat peringatan dari kedua-dua laman tersebut berbanding Tagged.

No comments: