Sunday, December 21, 2008

Cakap-cakap HIV

Satu

Mulai tahun hadapan semua yang nak mendirikan rumahtangga diwajibkan menjalani ujian HIV untuk memastikan penyakit itu tidak akan disebarkan kepada anak-anak. Mak setujulah tetapi mengapa hanya untuk orang Islam sahaja. Apakah HIV hanya merebak di kalangan orang Islam sahaja. Sepatutnya undang-undang ini untuk semua rakyat Malaysia tanpa mengira agama dan bangsa. 

Dua

Kelmarin mak chat kat MIRC. Dah lama juga mak tak chat kat situ. Macam biasa mak akan masuk channel Nyah dan Sayangabang. Sosalah seorang chatter mak itiew, nak nasihat kat mak untuk berhati-hati dengan HIV ni khususnya AIDS. Dia tanya mak pasal apa mak suka sangat main dengan jantanz gay dan Maknyah. Dia kata golongan ini adalah penyebar HIV dan AIDS. Dalam hati mak kesian kat anak ikan ni sebab dia dunggu sangat tentang HIV dan AIDS. Siapa kata penyakit itu disebarkan olehhanya dua golongan ini kan? Mak rasa lebih ramai penagih dadah yang mengidap HIV dan AIDS berbanding maknyah dan gays. Apa yang buatkan dia marah kat mak ialah kerana mak tak nak layan dia. Dia hantar msg kat mak nak hisap mak sebab nick  dia pun memberikan mesej untuk buat benda itiew. Mak jawab yang mak lebih berminat dengan cute guys, sissy guys, clean shaven guys dan maknyah. 

So dia mula marah kat mak sebab pilihan mak itu. Dia tanya mak dah berapa lama mak menghidap AIDS ni. So mak jawablah yang dah 15 tahun dah mak membawanya. Hahahahaha.......jawapan mak itu menunjukkan kemarahan mak bukan kerana menuduh mak penyebar AIDS tetapi kerana kebodohannya. 

No comments: