Wednesday, January 2, 2008

Nyah Rempit?

Lelaki seksi kena cekup

Oleh Norfaisal Jahuri

MELAKA: Seorang remaja yang disangka Minah Rempit yang menyertai kumpulan rempit lain untuk bersuka ria sempena menyambut tahun baru awal pagi semalam sebenarnya seorang pondan.

Lelaki berusia 22 tahun itu yang berpakaian kemejaT ketat, berseluar denim sendat dan berambut panjang itu ditahan kira-kira jam 2.30 pagi ketika menaiki motosikal dalam operasi bersepadu awal pagi, semalam.

Remaja terbabit dikatakan keluar bersiar-siar di sekitar bandar ini dengan motosikal selepas pulang dari tempat kerja sebelum ditahan dalam satu pemeriksaan jalan raya di Jalan Tun Perak.

Ketua Pegawai Penguatkuasa Agama Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim), Rahimin Bani, berkata remaja terbabit pada mulanya ditahan untuk pemeriksaan biasa pihak polis.



Katanya, selepas mendapati ada sesuatu yang tidak kena dan apabila diminta menunjukkan kad pengenalan, didapati dia seorang lelaki lalu terus dirujuk kepada pegawai penguat kuasa Jaim yang bertugas dalam operasi itu.

"Selepas mendapati remaja itu sebenarnya lelaki tetapi berlagak sebagai wanita, kami terus menahannya untuk siasatan lanjut," katanya kepada Harian Metro, di sini, semalam.

Operasi bersepadu selama lima jam bermula jam 12 tengah malam itu turut disertai polis dan Ikatan Relawan Rakyat (Rela). Operasi tertumpu kepada kegiatan lumba haram dan khalwat terutama menjelang sambutan tahun baru.

Rahimin berkata, seorang lagi lelaki berlagak wanita turut ditahan setengah jam selepas remaja terbabit ditahan.

No comments: